kwietnia 25, 2021

Pasztet z mięsa z rosołu

 

pasztet z mięsa z rosołu
Pasztet z mięsa z rosołu to doskonały pomysł na wykorzystanie resztek z rosołu, nie tylko samego mięsa ale też warzyw. Jeżeli macie dzieci to pewnie i u Was rosół często gości na stole ( to ulubiona zupa mojej córki) i tak samo często pojawia się problem co zrobić z pozostałościami. Ja mam swój standardowy zestaw - z mięsa robię właśnie ten pasztet, pastę do kanapek albo krokiety, a z warzyw najczęściej sałatkę. 

Do pasztetu oprócz ugotowanego mięsa dodaję dużo podsmażonej cebulki dla smaku i trochę wątróbki, dzięki czemu jest delikatny i kremowy. Zajadam na kanapkach z kiszonym ogórkiem albo musztardą.

Pasztet z mięsa z rosołu

Składniki:

Mięso z rosołu (ja najczęściej gotuję na kurczaku i wołowinie) - ok 0,7-1 kg

2 marchewki z rosołu

2 cebule

1 łyżka oleju

1 łyżka masła

ok 200 g wątróbki drobiowej

2 jajka

1 kajzerka ( albo 4 łyżki mąki tartej)

sól, pieprz

1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej

Wykonanie:

Mięso oddzielić od kości. Wątróbki oczyścić z z błon.

Kajzerkę namoczyć i odcisnąć.  

Cebulę posiekać, na patelni rozgrzać masło i olej, podsmażyć cebulę na rumiano.

Mięso, wątróbkę, cebule, odsączoną kajzerkę, marchewkę zmielić maszynką albo zmiksować w mikserze kuchennym, dodać jajka, obficie posolić i popieprzyć, dodać gałkę i wymieszać.

Formę do pieczenia wysmarować masłem i wysypać bułką tartą, wyłożyć masę, posypać wierzch bułką i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piec 60-70 minut.

pasztet z mięsa z rosołu


 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Smaczny zeszyt , Blogger