marca 03, 2019

Ciasto z masłem orzechowym i czekoladą


ciasto z masłem orzechowym i czekolada
Tłusty czwartek już za nami, wszyscy pewnie jesteście po mniejszych lub większych szaleństwach pączkowych. Pewnie część z Was zdroworozsądkowo planuje kolejny tydzień na sałatkach, ale pewnie są tacy co chętnie znów zjedzą coś słodkiego:) Dla tych właśnie mam przepis na ciasto z masłem orzechowym i czekoladą - na dnie ciasto z dodatkiem masła orzechowego, przekładane warstwami czekolady z masłem orzechowym a na wierzchu kruszonka też z masłem orzechowym. Wielbiciele masła orzechowego i czekolady będą zachwyceni. Doskonałe do kawy.




Ciasto z masłem orzechowym i czekoladą

Składniki:

3 tabliczki czekolady (np. deserowej albo mieszanka mlecznej i gorzkiej)
1/2 szklanki masła orzechowego ( ok 120 g)
na kruszonkę:
400 g mąki
1 szklanka cukru
1 masło
niecała szklanka masła orzechowego
3 jajka
3/4 szklanki mleka (ok 200 ml)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/3 łyżeczki soli

Prostokątną formę do pieczenia wyłożyć papierem ( ja miałam taką 30x25 cm)
W garnku zagotować wodę, ustawić na niej miskę dodać czekoladę i masło orzechowe (1/2 szklanki) i mieszając czekać aż się rozpuści.
W dużej misce ręką wymieszać mąkę, cukier, masło i masło orzechowe tak, żeby powstała kruszonka.
Odstawić 2 szklanki kruszonki na bok, do reszty kruszonki dodać proszek i sodę, wymieszać, dodać jajka, mleko, sól - zmiksować na gładkie ciasto.
Na dno wylać połowę ciasta, na to rozprowadzić połowę czekolady z masłem orzechowym, na to resztę ciasta, potem resztę czekolady i wierzch wysypać kruszonką. Kruszonkę lekko dognieść.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec ok 45-50 minut.

Jeżeli spodobał Ci się ten przepis to może polubisz też Ciasto z jabłkami i orzechami lub Sernik z likierem Baileys


3 komentarze:

  1. Muszę przyznać, że przepis bardzo oryginalny i ciekawy :) Kruszonka, czekolada, masło orzechowe i do tego ciasto maślane a la ucierane- cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis! Chętnie go przetestujemy :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Smaczny zeszyt , Blogger