marca 28, 2021

Babka z majonezem


 Babka z dodatkiem majonezu może się wydać dziwnym pomysłem ale jak pomyślicie, że majonez to przecież jajka i olej to już ma to większy sens. O tym przepisie słyszałam już od jakiegoś czasu i postanowiłam wypróbować. Babka jest delikatna i jak najbardziej babkowata. NA wierzchu lekki lukier cytrynowy, który nadaje lekkiego smaku i wsiąka w ciasto nie tworząc grubej skorupy. Można ozdobić dowolnie, ja postawiłam na prostotę i kilka pereł na wierzchu. Smacznych świąt Wam życzę.

Babka z majonezem


Ciasto:

4 jajka w temperaturze pokojowej
2/3 szklanki cukru
1/2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
4 łyżki majonezu
skórka otarta z 1 cytryny
1 łyżka soku z cytryny

Lukier:

1/2 szklanki cukru pudru
2 łyżki soku z cytryny

+ masło bułka tarta do wysypania foremki

 

Jajka ubić z cukrem ( kilka minut aż powstanie biała, puszysta masa). Do masy dodać majonez, sok i skórkę z cytryny, delikatnie wymieszać łopatką.

Do miski przesiać obie mąki i proszek do pieczenia. Powoli dodawać do masy jajecznej, delikatnie łącząc składniki łopatką.

Piekarnik nagrzać do 170 stopni.

Formę na babkę wysmarować masłem i wysypać bułką tartą.

Piec ok 50 minut.

Odstawić do ostudzenia.

Cukier wymieszać z sokiem z cytryny, odstawić na kilka minut i potem polać babkę cukrem i dowolnie ozdobić.

 


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Smaczny zeszyt , Blogger