lutego 28, 2023

Lekkie chilli z indyka

 

chilli con carne z indyka

Lubicie chilli con carne - treściwe, gęste, pełne mięsa i aromatycznych przypraw? Ja lubię, ale to dość ciężkie danie, więc postanowiłam przygotowac jego lżejszą wersję - mięso wołowe zastąpiłam indykiem, i  nie dodawałam czerwonej fasoli ale nie poskąpiłam innych warzyw. Znajdziecie tam paprykę, marchewkę, cebulę i seler naciowy. Dzięki temu całość zyskuje lekkości, syci ale nie zapycha jak jego oryginalna wersja. Na wierzch klasycznego chilli con carne często dodaje się śmietanę- ja dodałam pokrojone plasterki avocado. Można jednak dodać śmietanę, albo jogurt naturalny. Bardzi by się przydała też kolendra ale akurat nie miałam.

 Polecam danie, nie tylko tym co są na diecie, ale wszystkim bo świetnie smakuje.

Lekkie chilli z indyka


Składniki:

1 łyżka oleju

1 większa cebula

4 ząbki czosnku

2 papryki ( najlepiej różnego koloru)

2 marchewki

2 łodygi selera naciowego

500 g mielonego mięsa z indyka

1 łyżeczka słodkiej papryki

po 1/2 łyżeczki: ostrej papryki i kminu rzymskiego i chilli (najlepiej w płatkach)

soł, pieprz do smaku

1 puszka pomidorów krojonych w zalewie

1 szklanka passaty pomidorowej

1 szklanka wody

1 łyżka soku z limonki

avocado do podania

opcjonalnie- jogurt i kolendra do podania

Wykonanie:

Cebulę pokroić w kosteczkę, czosnek drobno posiekać.

Marchew obrać, pokroić w kostkę, seler posiekać na plasterki, papryki pokroić w kostkę.

W garnku o grubym dnie rozgrzać olej, dodać cebulę i podsmażyć aż się zeszkli, dodać pozostałe warzywa z czosnkiem i smażyć mieszając przez 10 minut. 

Warzywa odsunąć w garnku na bok a na środek garnka dodać mięso, rozdrobnić je łyżką i smażyć ok 10 minut, mieszając. Potem wymieszać z warzywami, całość dobrze posolić i popieprzyć i smażyć kolejne 5 minut.

Do garnka wsypać przyprawy, wymieszać, chwilę przesmażyć.

Dodać pomidory, passatę i wodę, całość zagotować i gotować ok 15 minut.

Na koniec doprawić w razie potrzeby solą i pieprzem, dodać limonkę.

Podawać z avocado albo/i jogurtem i kolendrą.

chilli z indyka



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Smaczny zeszyt , Blogger