października 21, 2020

Zupa z fasolką szparagową i indykiem


 Jesień to zdecydowanie czas zup. I od razu jak sie zrobiło chłodniej poczułam na nie ochotę. To już końcówka fasolki szparagowej, więc koniecznie chciałam ją wykorzystać na pożegnanie.  A żeby było konkretniej i treściwiej dodałam też mielone mięso z indyka i ziemniaki. Miałam też wywar gotowany na mięsie, zabieliłam całość śmietanką i wyszło bardzo pysznie, wszak tłuszcz nośnikiem smaku jest. Bardzo mi smakowała.

Zupa fasolowa z fasolką szparagową i indykiem

Składniki:

1 łyżka oliwy

1 łyżka masła

połowa pora

2 marchewki

500 g mięsa mielonego

2 ząbki czosnku

2 litry wywaru (mięsny albo warzywny)

2 liście laurowe

2 ziarna ziela angielskiego

4-5 ziemniaków

1/2 kg fasolki szparagowej

100 g śmietany 18%

1 łyżka posiekanego koperku

1 łyżka soku z cytryny

sól, pieprz do smaku 

Wykonanie:

Pora pokroić w plasterki, marchewkę zetrzeć na tarce, ząbek czosnku posiekać.

W garnku rozgrzać masło i oliwę, dodać marchewkę i pora, smażyć ok 5 minut mieszając.

Warzywa lekko zgarnąć na boki, dodać mięso i czosnek, smażyć ok 5-10 minut, rozdzielając mięso na mniejsze kawałki, wszystko dobrze zmieszać i zalać wywarem, dodać liście laurowe i ziele, posolić.

Gotować 10 minut, w czasie gotowania obrać ziemniaki i pokroić w kostkę, fasolkę pokroić w krótsze kawałki. Dodać do zupy ziemniaki, 3 minuty potem fasolkę i gotować całość kolejne 10-15 minut aż ziemniaki i fasolka zmiękną.

Trochę gorącej zupy zmieszać ze śmietaną, wlać do zupy, doprawić solą, pieprzem, sokiem z cytryny, dodać koperek, wymieszać, doprowadzić do wrzenia, wyłączyć ogień.


 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Smaczny zeszyt , Blogger